sâmbătă, 26 martie 2011

Liderii educaţiei la nivel mondial văd rolul tot mai important al tehnologiei în procesul de transformare a învăţământului

Mai mult de trei sferturi dintre liderii educaţiei de top la nivel mondial cred că tehnologia poate juca un rol major în modul de învăţare al elevilor şi de predare al profesorilor, potrivit unui studiu global comandat de Cisco şi condus de Clarus Research Group, o companie cu sediul în Washington, D.C.
În cadrul studiului, au fost realizate interviuri telefonice cu 500 de factori de decizie din domeniul educaţiei şi al tehnologiei din 14 ţări de pe 5 continente. La studiu au luat parte ţări precum Australia, Brazilia, China, Franţa, Germania, India, Italia, Japonia, Mexic, Rusia, Arabia Saudită, Africa de Sud, Emiratele Arabe Unite şi Marea Britanie. Jumătate dintre respondenţii studiului au fost oficiali din instituţii de învăţământ gimnazial, iar cealaltă jumătate a fost alcătuită din oficiali din licee şi universităţi.
Probleme critice de predare şi învăţare
Studiul arată că profesorii din întreaga lume văd trei probleme în modul de învăţare:
  • Pregătirea elevilor şi studenţilor pentru a concura într-o economie globală şi contribuţia la asigurarea unui loc de muncă după absolvire, au fost menţionate de 83% dintre respondenţi ca probleme cheie. Elevii şi studenţii de azi au nevoie de un program şcolar de bază care să îi pregătească să se angajeze într-un ecosistem din ce în ce mai conectat, care necesită o înţelegere a modului de utilizare a tehnologiei pentru a concura în mod eficient şi pentru a deveni membri productivi ai forţei de muncă a viitorului.
  • Cei mai mulţi educatori, în proporţie de 85%, cred că tehnologia joacă un rol foarte important în modul de învăţare. Ei menţionează şi impactul pe care îl are tehnologia în încurajarea angajării şi participării elevilor şi studenţilor.
  • Necesitatea de programe şcolare care să permită elevilor şi studenţilor să dezvolte abilităţi de lucru în echipă şi capacităţi de învăţare pe bază de proiect, a fost menţionată de către 86% dintre educatori. Îmbunătăţirea comunicării cu părinţii, profesorii şi personalul din învăţământ este considerată critică.
Importanţa problemelor tehnologice cheie
  • Abuzul de internet, colaborarea şi securitatea cibernetică sunt cele mai importante probleme ale  tehnologiei.Educatorii consideră protejarea elevilor şi a studenţilor de abuzul de internet ca fiind o problemă foarte serioasă; aproape la fel de importante au fost menţionate folosirea tehnologiei pentru o colaborare îmbunătăţită, asigurarea securităţii cibernetice în campusuri şi utilizarea tehnologiei pentru reducerea cheltuielilor administrative.
  • Creşterea eficienţei, nevoia de a folosi mai mult conţinut video şi extinderea evaluărilor bazate pe date au fost de asemenea menţionate ca fiind foarte importante.Sondajul a arătat că educatorii văd tehnologia ca pe un mijloc de a face mai mult cu mai puţine resurse, devenind astfel mai eficienţi. Ei sunt decişi să folosească mai mult conţinut video şi să încorporeze tehnologia în procesul de învăţare. De asemenea, ei găsesc că sunt de impact investiţiile în evaluări bazate pe date şi sisteme de luare a deciziilor.
  • Oficiali din colegii din întreaga lume doresc să extindă educaţia online la nivel internaţional.Privind în perspectivă pe o perioadă de 5 ani, 65% dintre oficialii din licee şi universităţi chestionaţi consideră că programele internaţionale online sunt o oportunitate majoră pentru ei, deoarece acestea pot duce la crearea unui mare “organism” virtual şi pot îmbogăţi oportunităţile de învăţare prin diversificarea perspectivelor universităţilor, studenţilor şi experţilor.
Educaţia şi economia conectată
Rezultatele studiului conduc către un nou mod de învăţare, învăţarea conectată, care cere dezvoltarea aptitudinilor tehnologice, pentru a spori competitivitatea în cadrul învăţământului la nivel global.
Tehnologia poate răspunde preocupărilor şi grijilor educatorilor în mai multe feluri. De exemplu:
  • Prin personalizarea modului de predare şi învăţare, în funcţie de nivelul de competenţă al fiecărui elev sau student, modalitate prin care să ajute şi elevii cu un ritm de învăţare mai lent. Profesorii au descoperit că folosirea calculatoarelor în reţea sau abordarea de a preda matematică online le permite elevilor să progreseze în ritmul lor propriu, fără ca profesorii să se mai concentreze asupra celor care au nevoie de un ajutor mai mare.
  • Tehnologia poate oferi abordări inovative pentru educaţie în timp ce reduce costul total. De exemplu, folosirea teleprezenţei în educaţie, îmbunătăţeşte accesibilitatea de la distanţă şi reduce costul de a oferi educaţie.
  • Video şi tehnologiile de colaborare le permit rapid educatorilor să fie mai eficienţi şi mai productivi în procesul de predare, oricând şi oriunde.  Acest lucru poate creşte productivitatea prin reducerea călătoriilor între şcoli sau chiar între ţări, implicit prin reducerea costurilor de nefuncţionare datorate călătoriilor. Tehnologia de  “Prezenţă” devine un factor în curs de dezvoltare în zona de formare a profesorilor şi de dezvoltare a personalului. În acelaşi timp, creşterea disponibilităţii de instrumente de colaborare promovează mediile de învăţare bazate pe proiecte.
Care sunt cele mai importante constatări pentru educatorii din întreaga lume?
  • Asia-PacificMarea majoritate a funcţionarilor din educaţie din regiunea Asia-Pacific, cred că îmbunătăţirea comunicării cu elevii este o prioritate de top. Investiţiile în îmbunătăţirea infrastructurii de cercetare şi capabilităţi a fost de asemenea un factor cheie. Oficialii educaţiei din această regiune cred că tehnologia va juca un rol critic în pregătirea forţei de muncă a viitorului.
  • EuropaOficalii europeni din educaţie consideră că finanţarea, securitatea online, o mai mare prezenţă la nivel european, şi capabilităţi puternice de cercetare şi infrastructură sunt cele mai mari probleme. Mai mult, 68% dintre oficialii unor licee şi universităţi europene de top consideră că o programă şcolară internaţională online este o mare oportunitate pentru extinderea programelor de învăţare la nivel mondial.
  • Pieţele emergenteÎnalţi funcţionari din educaţie din pieţele emergente consideră probleme de predare de top cu care se confruntă astăzi: pregătirea pentru o economie globală, prezenţa elevilor şi a studenţilor şi şansele de angajare ale acestora. Dintre toate regiunile lumii, America Latină a evaluat aspiraţiile generale pentru educaţie şi efectul pozitiv pe care aceasta îl are în societate, ca fiind cele mai importante.
Conform unui sondaj similar efectuat în 2010 printre educatorii din SUA:
  • Mai mult de jumătate (53%) dintre factorii de decizie din şcoli gimnaziale, licee şi universităţi, spun că doresc să investească în tehologie pentru a face unităţile de învăţământ  “mai eficiente.”
  • 84% consideră că tehnologia va juca un rol important în “îmbunătăţirea modului de învăţare.”
  • Un număr similar (82%) consideră că tehnologia va juca un rol important în “pregătiea studenţilor pentru forţa de muncă a viitorului”.
  • În afară de “dorinţa de a avea elevi şi studenţi buni” – care a obţinut cel mai mare punctaj – respondenţii din SUA consideră că cele mai importante probleme administrative şi organizatorice cu care se confruntă şcolile sunt:
    • Comunicarea mai bună cu elevii sau studenţii şi cu părinţii acestora
    • Asigurarea securităţii fizice în campusuri
    • Asigurarea unei reţele online securizate
    • Să profite de pe urma noilor tehnologii
    • Îmbunătăţirea capacităţilor cadrelor didactice de a folosi tehnologia, media şi instrumente de calcul
    • Comunicarea mai bună cu profesorii şi personalul

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu