joi, 7 iulie 2011

10 motive din care Google+ e mai bun decât Facebook

E mare tămbălău zilele astea. De când s-a lansat în variantă restrânsă, noua platformă de socializare Google+, face furori printre norocoșii care au reușit să facă rost de o invitație sau care au fost invitați de prietenii celor care deja sunt în rețea.
Deși la moment pare practic imposibil, mulți se întreabă dacă lansarea Google+ înseamnă coma letargică a Facebook-ului și inevitabil moartea acestuia. Părerile sunt împărțite. Sunt voci care afirmă că Facebook nu se va opri aici și va continua îmbunătățirea platformei sale, alții pur și simplu zic că lumea s-a cam săturat de Facebook și va trece cu ușurință la platforma Google.

Un lucru e sigur. Google a urmărit atent nemulțumirile utilizatorilor Facebook și a ciulit urechile la ele. După care a încercat să le facă pe plac. Vă prezentăm mai jos 10 motive tari pentru care ar trebui să treci și tu pe Google+.

1. Integrarea cu Google Services

Poate cel mai puternic motiv pentru care Google bate Facebook la capitolul dat. Cei care utilizează mai mutle servicii Google ca gmail, calendar etc le au pe toate sus pe bară. Toate serviciile și instrumentele Google care există la moment sunt integrate. Bara dată îți dă posibilitatea să fii la curent cu toate evenimentele și mesajele de pe Google fară a părăsi rețeaua și mai poți să dau un share de conținut prietenilor tăi. Miza pe care a pus-o Google e faptul că milioane de utilizatori folosesc serviciile sale ca docs, calendar etc iar cu aceste produse atașate pe bara de sus chiar pare aiurea să părăsești platforma pentru a socializa pe alt site gen Facebook.

2. Circles marca Google

Google a menționat o dată cu lansarea platformei în variantă de testare că a implementat sistemul Circle. Ce înseamnă acest lucru de fapt? Circle reprezintă practic virtual modul în care ne facem și socializăm cu prietenii de zi cu zi. În realitate avem colegi, amici, familie, persoane de cunoștință ocazională, iar Google a luat acest lucru în calul. În Google+ avem mai multe cercuri, în care integrăm prietenii după anumite criterii - familie, amici, cunoștințe, colegi de serviciu etc. Iar ca bonus există și posibilitatea ca postarea informațiilor să fie vizibilă doar unui cerc de prieteni, mai multor cercuri sau tuturor. Prietenii nu cunosc de facto în care cercuri au fost integrați. Facebook are integrată o funcție similară - Facebook Groups, dar modul în care are loc integrarea și share-ul pe Facebook pare cu mult mai greoi decât cel de pe Google+. „Cercurile” sunt încă un plus de care vei beneficia pe Google+.

3. Aplicații pentru telefoane mobile mult mai facil de utilizat

Dacă ești fan Android, atunci Google+ îți va fi pe plac. Conținutul pe care îl poți vizualiza prin intermediul platformei Android utilizând Google+ devine mult mai plăcut și simplu de utilizat. Google Mobile Aps+ va fi „motorașul” prin care Google va căuta să atragă utilizatorii de Android pe noua sa platformă socială. Facebook are aplicații mobile care sunt destul de atrăgătoare, dar de multe ori pentru simplii utilizatori ele devin complicate și rigide la un moment dat.

4. Conținut simplu de găsit pentru Share

Google+Sparks este încă o diferență uriașă între Google+ și Facebook. Spark folosește motorul de căutare a Google astfel afișându-ți informația de care ai nevoie, pe care, desigur, o poți oferi și prietenilor tăi. Facebook nu are un motor de căutare, iar pentru toate căutările utilizatorii părăseau site-ul și intrau, cel mai des, pe Google. De acum încolo acest lucru nu se va mai întâmpla.

5. Date personale? Rămân a fi date personale.

Facebook a fost în centrul mai multor scandale legate de confidențialitatea datelor personale. La capitolul dat rețeaua lui Zuckerberg are mai multe probleme. Se pare că Google a auzit scâncetul utilizatorilor de pe Facebook și a tras concluziile de rigoare. Pe Google+ poți să îți iei toate informațiile pe care le-ai stocat și... să pleci cu ele. E uite așa de simplu. Prin intermediu unui tool special creat pentru asta și denumit Data Liberation - absolut toate datele pe care le-ai stocat pe profilul tău Google, Picasa Web sau pe profilul de pe Google+ pot fi stocate oriunde vrei tu și „scoase” din conturile tale active.

6. Tag-urile pentru foto

Opțiunea de foto tagging este îmbunătățită pe Google+. Faci tag într-un mod similar celui de pe Facebook, dar este diferență între tag-uirea de pe Google+ și Facebook. Google manevrează diferit opțiunea de tag. Atunci când vreai să aplici funcția dată pe o fotografie apare mesajul: „Agăugând acest tag, persoana în cauză va fi notificată. Aceasta va putea vedea fotografia şi albumele relaţionate”. De cealaltă parte a barincadei Facebook nu a depus nici un efort pentru a avertiza utilizatorii săi că vor fi tag-uiți, poate într-o fotografie în care aceștia nu ar fi de acord să apară. Un alt plus e faptul că Google nu a impimentat sistemul de detecție automată a fețelor care este pe Facebook. Desigur această opțiune poate fi înlăturată de fiece utilizator în parte, dar e destul de complicat să o faci.

7. Chat-ul în grup

Facebook a ratat acestă posibilitate, iar cei de a Google au fost destul de isteți să o implementeze. Plus poți folosi opțiunea de Hangouts în Google+ care îți permite să faci videochat cu mai multe persoane simultan. În mod similar utilizatorii de Android dispun de opțiunea Huddle, care lucrează după același principiu. Facebook rămâne cu mult în urmă la acest capitol.

8. Partajarea conținutului este cu mult mai fiabilă

Nu o singură dată mai multe persoane au cerut confidențialitatea datelor expuse pe Facebook. În Google+ ai posibilitatea de a face public anumite informații pe care le postezi pentru toată lumea, sau pentru anumite persoane dintr-un cerc sau mai multe. Dacă încarci o fotografie pe Google+ sau pui un link, îți apare posibilitatea de a partaja acestă informație pentru toți, sau pentru anumite grupuri.

9. Butonul +1

Butonul +1 în cadrul Google+ este similar Like-ului de pe Facebook, dar asta nu e tot. Google a implementat în cadrul motorului său de căutare butonul de +1 de mai mult timp. Dacă dai click pe +1 în cadrul motorului de căutare Google informația dată este plasată automat pe pagina ta de Google+ la categoria +1.

10. Administrarea datelor personale

Pentru a lansa o rețea socială este nevoie de maturitate și responsabilitate. Facebook este o companie în care lucrează preponderent tineri. La început entuziasmul lor era suficient pentru a administra o asemenea rețea, dar cu timpul, când Facebook a atins un număr mare de utilizatori (în prezent are 750 milioane utilizatori) plângerile, în special cele legate de securitate datelor personale, au început să curgă din mai multe colțuri ale lumii. Mulți utilizatori și-au înghețat conturile pe Facebook din cauza acestor lacune. La polul opus Google e văzută ca o companie matură și serioasă, care cu timpul a câștigat încrederea publicului.
Sursa:www.eco.md

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu