Gigantul de reduceri Groupon a initiat, vineri, procedurile de listare la bursa prin oferta publica initiala (IPO), sperand sa stranga in acest fel o finantare de pana la 750 milioane de dolari, informeaza Reuters.
Pretul actiunilor Groupon ar putea da companiei o valoare intre 15 si 20 de miliarde de dolari.
Modelul de business al companiei este, insa, chestionat de catre critici, care il considera usor de replicat, atat de companii noi cat si de companii mari, intrucat reprezinta, practic, un simplu serviciu de reduceri. Google a anuntat, recent, un serviciu similar, care, in plus, se adreseaza si utilizatorilor de smartphone-uri. Reducerile oferite de serviciul Google vor fi, in schimb, mult mai precis localizate, iar utilizatorii isi vor putea folosi terminalele Android pe post de carduri bancare, pentru a efectua plati directe, fara contact.
Succesul sau insuccesul listarii Groupon va fi urmarit de toata piata, intrucat reprezinta un barometru legat de evaluarile companiilor mari din Internet, despre care se spune ca sunt supraevaluate.
Alte companii, precum LinkedIn si reteaua sociala chineza Renren, au inregistrat cresteri fulminante in urma listarilor la bursa, construind asteptari foarte mari pentru o ulterioara listare a unor giganti precum Facebook sau Twitter.
Unii analisti se indoiesc ca entuziasmul legat de noua generatie de companii din Internet este justificat, si avertizeaza ca atmosfera din piata este similara cu cea care a precedat bula “dotcom” din 2001, potrivit sursei citate.
Sursa: dailybusiness.ro
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu