vineri, 25 noiembrie 2011

Romanian Black Friday: cum s-au "prabusit" site-urile .ro

Black Friday este un concept comercial adus drept din America si aplicat (destul de romaneste, dupa cum veti vedea) la noi. Este vorba despre ziua in care majoritatea magazinelor (de orice tip, cu orice fel de produse etc.) aplica reduceri pentru marfa pe care o au in vanzare. Teoretic, reducerile sunt atat de mari, incat abia acum ar fi rost de inghesuiala la shopping. Black Friday-ul romanesc si-a incercat "sansa" si in comertul online. Asa ca multi dintre cei mai mari retaileri au pus la bataie, pe site-uri, promotii ametitoare, unele chiar de 60%. Dar, se pare ca serverele companiilor romanesti care s-au aruncat in valtoarea comertului online n-au rezistat prea mult la asaltul cumparatorilor. Sa vedem impreuna ce site-uri romanesti de retail IT&C (si nu numai) au dat chix.
Mai mult o vinere neagra pentru site-urile romanesti
Cel putin trei magazine mari care fac inclusiv comert online s-au pomenit astazi cu site-urile la pamant.

Motivul? Tsunami-ul de cumparatori care au vizitat adresele online ale magazinelor, ori hotarati sa nu rateze vreo promotie pe care o prinzi odata pe an, ori dintr-o curiozitate nestapanita.

In jurul pranzului, site-uri precum emag.ro, evomag.ro, sau domo.ro nu puteau fi accesate sub nicio forma. Browserele noatre afisau mesaje de eroare la afisarea adreselor respective, motivul fiind lesne de inteles: suprasolicitare.

Ceva mai tarziu a cedat "presiunilor" si Koyos.ro. Cel mai probabil, administratorii site-urilor respective nu prea au avut ce sa faca, fiind "loviti" de valul mult prea mare de accesari.

Rezolvare? Site-ul te trimite la magazin!
Printre putinii care s-au gandit ca astazi romanii vor da iama, nu doar fizic, in magazine, ci si pe internet, pe paginile dedicate ale comerciantilor, au fost cei de la Flanco. Retailerul a rezolvat problema promotiilor pe site intr-un mod simplu (nu stim daca si inspirat). A postat pe pagina principala, in loc de oferte care te lasa cu gura cascata (sau nu), o invitatie pe un ecran negru: "Black Friday 3 zile nebune pline de reduceri. Te asteptam in reteaua noastra de magazine". Dupa cum se vede, unii au preferat sa intinda Vinerea Neagra... pe vreo trei zile.

Primul Black Friday... neaos
Lasand la o parte online-ul si iesind un pic din zona IT&C cu permisiunea voastra, Black Friday-ul romanesc s-a lasat cu inghesuiala mare la majoritatea magazinelor care au anuntat, intr-o forma sau alta, reduceri si promotii. In jurul orei 11.30, astazi, pe Youtube circulau deja filmulete cu aglomeratia de care au avut parte anumiti retaileri.
Sursa:www.hit.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu