Chinezii sunt renumiti pentru clonele lor. Au copiat tot ce se poate, de la incaltaminte sportiva la ultimul iPhone. De ce ar fi fost Facebook o exceptie?
Nascut in 1979, in provincia Fujian, Wang Xing este fiul unui antreprenor in serie care a investit in aproape orice, de la flori la ciment.
Pasiunea lui Wang pentru informatica a inceput inca din scoala generala, cand s-a apucat sa cloneze un Apple II.
Peste un an, parintii i-au cumparat o clona de PC. A urmat si descoperirea Internetului, la jumatatea anilor '90.
PC-ul: instrument, jucarie, arma
"Este un instrument, o jucarie si uneori poate deveni o arma", spune Wang despre PC.
In timp ce studia in America, pentru a-si finaliza doctoratul in inginerie, Wang a descoperit Friendster.
Nu a mai avut stare si s-a intors in China cu scopul declarat de a construi retele de socializare online. A inceput cu o clona inexacta Friendster.
"Conceptul era imprumutat de la Friendster, insa design-ul era original. Si destul de urat". Site-ul a esuat.
In vara anului 2005, Wang planifica si dezvolta o alta retea sociala care sa se adreseze studentilor.
Folosind adresa de e-mail data de Universitatea din Delaware, a primit acces la ceea ce se numea atunci The Facebook.
De data aceasta, clona avea sa fie perfecta - asa s-a nascuta Xiaonei.
"La acel moment, eram trei oameni si niciunul dintre noi nu era designer. Eram ingineri cu totii".
Peste cateva luni, in care nu a reusit sa stranga finantari pentru cheltuielile in continua crestere, Wang s-a vazut nevoit sa vanda proiectul. Noii proprietari se numeau Oak Pacific Interactive.
Urmatorul pas a fost clonarea Twitter. Fanfou avea sa devina cea mai accesata clona Twitter din china, insa oficialitatile au inchis site-ul, ca urmare a revoltelor din Xianjiang, in 2009.
Wang si prietenii sai au mai dat lovitura cu Meituan, o copie a site-ului de discounturi Groupon, pe care au lansat-o in urma cu un an.
Sursa
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu