luni, 21 martie 2011

Produse Microsoft ramase in istorie

Microsoft e una din cele mai mari firme producătoare de software din lume, succesul acesteia este evident atit prin profitul companiei cit şi prin numărul mare de utilizatori ai produselor gigantului. Puţini ştiu că Microsoft a avut numeroase servicii şi produse ce au fost sortite eşecului. Iată un top realizat de Cnet în care ne sunt prezentate 10 produse ale Microsoft despre care nu ştiai că au existat.

1. Zune Media Player

Microsoft a anunţat  luna aceasta că va opri din producţie noile versiuni ale mp4 playerului Zune din cauza cererii scăzute. Tot Microsoft anunţă că software-ul Zune va fi insa instalat pe telefoanele mobile ale companiei sau cele care rulează în sistemul Windows. Deşi aparent pare că Microsoft a înregistrat un eşec în a găsi un competitor pentru gama de produse iPod trebuie adăugat şi faptul că acesta va continua să facă parte dintr-un proiect mai mare de servicii cloud computing.

2. Telefoanele Kin 1 şi Kin 2















Telefoanele mobile Kin 1 şi Kin 2 au fost probabil produsele Microsoft cu cea mai mică durată de viaţă. După doar 48 de zile, adică pe 30 iunie 2010 companie a decis să întrerupă producţia . Deşi design-ul era acceptabil, Microsoft a realizat ca ele nu funcţionau tocmai pe placul iubitorilor de social media.

3. SPOT Watch


























Ceasurile MSN Direct Smart sau SPOT Watch erau produse de firme precum Swatch, Suunto şi Fossil, aveau ecrane sport care puteau ilustra evoluţia indicilor bursieri, dar şi scorurile sportive.
Ceasurile erau mult prea voluminoase, iar majoritatea informaţiilor pe care acestea le puteau oferi erau deja accesibile şi de pe telefoanele mobile. Cum companiile menţionate mai sus au abandonat proiectul, Microsoft s-a văzut obligat să întrerupă producţia în 2009.

4. Bing Cashback

Bing Cashback a fost o încercare de a atrage tot mai mulţi fani ai rivalului Google: plata celor care folosesc motorul de căutare al companiei lui Bill Gates. Pentru început, a fost creat Windows Live Cashback, pentru ca ulterior acesta să se transforme în Bing Cashback. Apoi a fost stabilit sistemul de funcţionare al campaniei – cumpărătorii primeau banii înapoi de fiecare dată cind făceau o achiziţie online de la un retailer aflat în parteneriat cu Microsoft. Condiţia cea mai importantă pentru a primi banii era aceea de a fi accesat site-ul prin intermediul motorului de cautare al gigantului din Redmond.
Bing Cashback nu a reuşit totusi să schimbe cu nimic dinamica de căutare web. Serviciul a funcţionat doi ani de zile fiind închis în cele din urmă, în luna iulie 2010.

5. Windows Live OneCare























Au fost foarte multe voci ironice odată cu lansarea antivirusului Windows Live OneCare, avind în vedere că tocmai produsele Microsoft erau cele mai vizate de creatorii de malware. În pofida comentariilor, Microsoft a continuat lansarea acestui produs în 2006. Din păcate, OneCare nu a impresionat deloc, astfel că Microsoft a scos în 2008 de pe piaţă versiunea plătită. Acesta a rămas totuşi integrat în variantă gratuită a Microsoft Security Essentials.

6. Soapbox

















Microsoft a făcut tot ce i-a stat în puteri pentru a putea pătrunde în cotă de piaţă masivă a Google. Şi pentru a reuşi să realizeze acest lucru a decis, în 2006, lansarea Soapbox – rivalul YouTube. Pentru că nu a avut nici pe departe rezultatele scontate, Microsoft a decis închiderea sa în iulie 2009.

7. Microsoft Wireless Base Station

















Microsoft şi-a încercat norocul şi pe piaţă modemurilor şi a routerelor. Pe lingă staţia de bază wireless, Microsoft a oferit de asemenea, adaptoare notebook şi chiar şi un adaptor wireless pentru Xbox-ul original.
Toate aceste produse au debutat în anul 2002, însă cum niciunul din ele nu a avut succesul aşteptat, Linksys şi Netgeat păstrindu-şi dominaţia, Microsoft a decis întreruperea producţiei după doar ciţiva ani.

8. Encarta

















Encarta (enciclopedia digitală apăruta în 1993) a trecut de la apariţia sa pe CD-uri la DVD-uri, iar ulterior online. Marea problemă era faptul că toate informaţiile oferite de Microsoft prin intermediul Encarta erau deja disponibile gratuit pe internet. După ciţiva ani buni, adică în martie 2009, cel mai mare furnizor de software din lume a decis stoparea producţiei Encarta.

9. Microsoft Money


















Microsoft Money a avut o viaţă destul de lungă. Debutul a fost făcut în anul 1990 şi permitea utilizatorilor Windows accesul la un instrument care facilita gestionarea finanţelor personale. Primul obstacol în calea succesului acestui proiect a fost îmbunătăţirea constantă a ofertelor venite din partea băncilor şi a firmelor de brokeraj, oferind astfel din ce în ce mai puţine motive de a cheltui bani pe produsul revoluţionar al Microsoft. Drept urmare, în 2009 s-a anunţat stoparea vinzarilor acestui soft.

10. Web TV

Microsoft a cheltuit milioane de dolari pentru a intra în afaceri pe piaţa media. Serviciul WebTv al Microsoft reprezenta o combinaţie între televiziune şi internet. În 2001, compania a decis rebrand-uirea serviciului în MSN TV. Cu toate acestea, funcţionalitatea limitată, utilă în trecut, nu a mai fost atit de apreciată după o vreme. În consecinţă, Microsoft a oprit vinzările elementelor hardware ale WebTV la jumătatea anului 2000.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu