Reţeaua de socializare Odnoklassniki.ru a serbat sâmbătă, 26 martie 2011, cinci ani de la lansare.
Odnoklassniki.ru este o reţea de socializare foarte populară în Rusia şi în fostele ţări sovietice. Este accesată frecvent şi din ţările Uniunii Europene, cum ar fi România, Italia, Germania, acolo unde trăiesc puternice comunităţi emigrate din spaţiul ex-sovietic. Odnoklassniki are utilizatori din peste 60 de ţări.
Odnoklassniki.ru se consideră cea mai populară reţea de socializare din Republica Moldova cu 500 de mii – 1 milion de utilizatori, urmată de Facebook unde sunt circa 180 mii de utilizatori din Moldova.
Istoria site-ului şi reţelei de socializare Odnoklassniki.ru
În 2002, Albert Popkov, anjat la i-CD Publishing din Marea Britanie, a înregistrat numele de domeniu şi marca odnoklassniki.ru.
Reţeau de socializare Odnoklassniki.ru a apărut doar patru ani mai târziu, pe 26 martie 2006. În aceşti cinci ani de existenţă reţeaua şi-a schimbat de mai multe ori strategia de dezvoltare. Astfel, în luna septembrie 2007, Albert Popkov a vandut deja 30% din proiect companiei letone Forticom.
La nouă luni de la lansare reţea socială avea 1,5 milione de utilizatori. În luna august 2008 pe site s-a înregistrat utilizatorul cu numărul 20 de milioane. În februarie 2009, reţeaua de socializare a depăşit pragul de 30 de milioane de utilizatori.
În septembrie 2008, controlul asupra companiei “Odnoklassniki” a trecut catre fondul DST (acum Mail.Ru Group). Albert Popkov, a demisionat din functia de CEO, conducerea fiind preluată de Nikita Sherman, fostul director al site-ului Mamba.
Noul CEO a mizat pentru serviciile cu plată, care au început să apară pe reţeaua de socializare în vara anului 2008. La sfârşitul lunii iulie 2008, utilizatorii puteau fi invizibili pe site contra plată.
După încă o lună, “Odnoklassniki”, cerea bani pentru a elimina evaluările negative la fotografiile utilizatorilor, şi în octombrie 2008, a extins scara evaluărilor pentru fotografii, adăugând la ea “cinci cu plus de aur” – toate astea pentru bani. Apoi, administraţia a permis utilizatorilor sa isi creeze propriile albume foto de 100 de fotografii – pentru a depăşi limita trebuia să plăteşti.
În toamna anului 2008, a fost inclusă înregistrarea contra plată în reţea. Conducerea reţelei sociale explica introducerea acestei măsuri prin combaterea spam-ului. Aceasta a condus la micşorarea radicală a audienţei şi încetinirea creşterii, în ianuarie 2009 “Odnoklassniki” a pierdut statutul de lider în faţa unei alte retele sociale - Vkontakte, care a fost lansată cu şase luni mai târziu decît “Odnoklassniki”.
În primăvara anului 2009 Odnoklassniki a început să-şi piardă publicul. Conform raportului analiştilor companiei TNS Web Index, în aprilie 2009, odnoklassniki.ru au pierdut prezenţa a 3% din vizitatori comparativ cu luna martie.
În iunie 2009, Nikita Sherman a plecat şi în calitate de director interimar a fost numit Mikhail Kiselev. În februarie 2010, reţeaua socială era deja condusă de Ilya Shirokov (creatorul reţelei sociale Мой круг, cumparate ulterior de Yandex), care a anulat treptat plăţile. În august 2010, a fost anulată şi taxa de înregistrare.
Odnoklassniki este prima reţea socială din Rusia care a oferit posibilitatea de a efectua apeluri video de pe pagina sa. Noua politică a avut efect – publicul din iunie 2010 şi pînă în februarie 2011 a crescut cu 108.4% – de la 8 milioane – la 17,3 milioane de utilizatori, conform statisticilor LiveInternet.
În prezent reţea socială Odnoklassniki deţine peste 50 de milioane de utilizatori înregistraţi, iar reţeaua socială Vkontakte – mai mult de 90 de milioane de utilizatori inregistrati.
Astăzi, pe Odnoklassniki.ru sunt prezente peste 250 de jocuri şi 65 de aplicaţii. A fost creată versiunea pentru telefoane mobile (http://m.odnoklassniki.ru/) şi o aplicaţie pentru iPhone şi iPad (http://itunes.apple.com/ru/app/odnoklassniki/id398465290?mt=8), în curând va fi lansată aplicaţia şi pentru platforma Android.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu