Anul 2010 o sa ii cedeze in curand locul lui 2011. Si cum orice sfarsit presupune o analiza sau o retrospectiva, se cuvine sa acordam cateva randuri celor mai importante fenomene ale lumii tech din 2010.
Potrivit unor statistici realizate de Yahoo, cele mai importante nume din industria tech in 2010 au fost iPhone, iPad si Facebook - cele trei fenomene care au starnit un entuziasm atat de mare si s-au bucurat de o popularitate atat de sporita, incat le-am putea incadra mai degraba in categoria “Mari obsesii tech ale anului 2010”.
iPhone
Asadar, pe primul loc la aceasta sectiune se situeaza iPhone 4 (evident). Terminalul a ajuns pe piata inconjurat de atat de multe controverse, spionaj industrial si speculatii, incat s-ar fi putut scrie un roman pe aceasta tema.
Flacarile dorintei s-au aprins si mai tare in clipa in care pe site de renume din Statele Unite au aparut poze cu un prototip iPhone 4, care ar fi fost gasit intr-un bar. Odata cu acele poze comunitatea tech a devenit si mai nerabdatoare sa puna mana pe noul model.
Apple iPhone 4 a fost anuntat oficial in iunie. Fanii Apple s-au strans in fata magazinelor cu o saptamana inainte de data de lansare. Iar Statele Unite au reprezentat decat inceputul.
Frenezia s-a extins si in Tokyo, Berlin, Paris, cuprinzand toata media de pe glob. Succesul smartphone-ului a fost atat de rasunator, incat la numai trei zile de la lansare, Apple anunta 1.7 milioane de unitati vandute.
La scurt timp au urmat insa problemele legate de receptia semnalului si de petele aparute “din senin” pe unele display-uri. Dar fanii Apple si-au demonstrat loialitatea, iar vanzarile iPhone s-au mentinut pe trendul ascendent. In octombrie, Apple raporta o crestere cu 91% a vanzarilor iPhone de la an la an, cu 14.1 milioane de unitati vandute.
In plus, cuvantul “iPhone” se afla si in Top 10 cautari pe Internet in 2010. Ca mai toate dispozitivele care ies din fabrica de vise a lui Steve Jobs, iPhone 4 a reusit sa straneasca un val imens de speculatii si implicit de cautari pe Internet.
In prezent, consumatorii asteapta cu entuziasm iPhone-ul alb, programat sa apara in primavara anului 2011, aproximativ in aceeasi perioada in care se zvoneste ca va fi si lansarea iPhone 5.
Suntem curiosi sa vedem ce intamplari ne aduce urmatorul capitol din romanul iPhone.
iPad
Dupa ani intregi de speculatii si zvonuri despre o posibila tableta Apple, Steve Jobs a prezentat lumii “magicul si revolutionarul” iPad in ianuarie. In curand, consumatorii au fost fascinati de noul produs Apple.
Discutiile timpurii au inceput sa se invarta in jurul semnificatiei pe care dispozitivul o va avea pentru traditionalul print media, consensul general fiind acela ca ar putea salva o industrie care se zbate sa supravietuiasca recesiunii si sa ramana relevanta in era digitala.
La o zi de la anuntul lui Jobs, bloggerii prevedeau ca iPad va anula Kindle si alte e-readere. De altfel, in prima zi de la lansare, iPad s-a vandut in peste 300.000 de unitati, pentru ca pana la jumatatea lunii aprilie sa ajunga la peste jumatate de milion, fortand Apple sa amane lansarea internationala, pentru a face fata cererii.
Si, cum succesul iPad a fost cu adevarat rasunator, se zvoneste deja cum ca Apple planuieste o varianta updatata a acestui dispozitiv. Asadar, ne asteptam la un iPad 2, cu destul de multe imbunatatori aduse fata de prima varianta. Totusi, ar trebui sa mai avem rabdare pana anul viitor, cand se zvoneste ca va fi lansat.
Facebook
Asa cum s-a scris in nenumarate randuri, Facebook a reusit sa stranga in numai cativa ani peste 500 de milioane de utilizatori. Nu-i de mirare, asadar, ca incadram reteaua sociala tot la capitolul “Obsesii”.
Totusi, nici acest gigant nu a reusit sa stea departe de probleme, printre care ar trebui enumerate mai ales cele legate de intimitatea online a utilizatorilor si “ideile geniale” ale lui Mark Zuckerberg, care au facut ca informatiile personale, fotografiile si update-urile sa fie publice si disponibile pentru oricine.
Evident, intre timp au avut loc si schimbari, care au “reparat” din o buna parte din greselile initiale, astfel ca pana si cele mai acerbe voci s-au calmat pana spre sfarsitul anului.
Nici unul dintre aceste impedimente nu a reusit, totusi, sa rupa din popularitatea masiva si in crestere a Facebook. Pe langa Farmville si alte jocuri din cadrul retelei sociale (devenite atat de populare in ultima vreme), unii sunt de parere ca Facebook poate fi folosit si ca unealta inovativa si foarte utila. De exemplu, unii au reusit sa prinda si hoti prin intermediul retelei, iar o asistenta din Anglia a salvat viata unui copil cu ajutorul sfaturile oferite pe Facebook.
Si, pe langa faptul ca Facebook a fost o obsesie pentru cei 500 de milioane de utilizatori ai sai (cel putin), acelasi lucru se poate spune si despre Mark Zuckerberg – fondatorul si presedintele Facebook, cel mai tanar miliardar si lume la ora actuala, in varsta de numai 25 de ani.
Sursa: Hit.ro, Yahoo
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu